20 Aralık 2016 Salı

Veri Tabansız Bilgi Yarışması

Bilgi yarışmaları veritabanı bağlantısıyla yapılır. İyi bir uygulama yapmak istiyorsak zaten veritabanına ihtiyaç duyarız. Biz burada veritabanı kullanmadan nasıl bilgiyarışması yapılır onu gösterdik. Veritabansız uygulama geliştiriyorsanız çok büyük uygulamalar yapamazsınız. Çünkü veritabansız uygulamalar statiktir. Veritabanlı bir uygulama yaptğımızda veritabanı tablolarından çektiğimiz verilerle uygulamamız dinamik bir hale gelecektir. Sizlere aşağıda kodları paylaşıyorum. Linke tklayarakda programı indirebilirsiniz.

C# Kodları
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows.Forms;

namespace WindowsFormsApplication6
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }

        int SoruNo = 0, Dogru = 0, Yanlis = 0, Sure;
        

    private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            this.Text = "Bilgi Yarışması";
        }

        private void button5_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            timer1.Enabled = true;
            Sure = 10;
            label9.Text = Sure.ToString();
            button1.Enabled = true;
            button2.Enabled = true;
            button3.Enabled = true;
            button4.Enabled = true;
            button5.Text = "İleri";
            richTextBox1.Visible = true;
            button1.Visible = true;
            button2.Visible = true;
            button3.Visible = true;
            button4.Visible = true;
  
            SoruNo++;
            label2.Text = SoruNo.ToString();
            if (SoruNo == 1)
            {
                richTextBox1.Text = "Atatürk Kaç Yılında Doğmuştur?";
                button1.Text = "1864";
                button2.Text = "1871";
                button3.Text = "1881";
                button4.Text = "1892";
                label4.Text = "1881";
            }
            else if (SoruNo == 2)
            {
                richTextBox1.Text = "Türkiye Kaç Coğrafi Bölgeden Oluşur";
                button1.Text = "7";
                button2.Text = "21";
                button3.Text = "63";
                button4.Text = "81";
                label4.Text = "7";
            }

            else if (SoruNo == 3)
            {
                richTextBox1.Text = "Düzce İlimiz Hangi Bölgededir?";
                button1.Text = "İçAnadolu";
                button2.Text = "Karadeniz";
                button3.Text = "Marmara";
                button4.Text = "Ege";
                label4.Text = "Karadeniz";

            }
            else {

                button5.Visible = false;
            }
            

        }


        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            timer1.Enabled = false;
            button1.Enabled = false;
            button2.Enabled = false;
            button3.Enabled = false;
            button4.Enabled = false;
            label3.Text=button1.Text;
            if (label3.Text == label4.Text)
            {
                MessageBox.Show("Tebrikler... Cevabınız Doğru");
                Dogru++;
                label6.Text = Dogru.ToString();
            }
            else {
                MessageBox.Show("Cevap Yanlıışş. Doğru cevap: "+label4.Text+" olacaktı.");
                Yanlis++;
                label8.Text = Yanlis.ToString();
            }
        }

        private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            timer1.Enabled = false;
            button1.Enabled = false;
            button2.Enabled = false;
            button3.Enabled = false;
            button4.Enabled = false;
            label3.Text = button2.Text;
            if (label3.Text == label4.Text)
            {
                MessageBox.Show("Tebrikler... Cevabınız Doğru");
                Dogru++;
                label6.Text = Dogru.ToString();
            }
            else
            {
                MessageBox.Show("Cevap Yanlıışş. Doğru cevap: " + label4.Text + " olacaktı.");
                Yanlis++;
                label8.Text = Yanlis.ToString();
            }

        }

        private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
        {
            Sure = Convert.ToInt32(label9.Text);
            Sure--;
            label9.Text = Sure.ToString();
            if (Sure == 0)
            {
                timer1.Enabled = false;
                Yanlis++;
                label8.Text = Yanlis.ToString();
            }
        }

        private void button3_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            timer1.Enabled = false;
            button1.Enabled = false;
            button2.Enabled = false;
            button3.Enabled = false;
            button4.Enabled = false;
            label3.Text = button3.Text;
            if (label3.Text == label4.Text)
            {
                MessageBox.Show("Tebrikler... Cevabınız Doğru");
                Dogru++;
                label6.Text = Dogru.ToString();
            }
            else
            {
                MessageBox.Show("Cevap Yanlıışş. Doğru cevap: " + label4.Text + " olacaktı.");
                Yanlis++;
                label8.Text = Yanlis.ToString();
            }

        }

        private void button4_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            timer1.Enabled = false;
            button1.Enabled = false;
            button2.Enabled = false;
            button3.Enabled = false;
            button4.Enabled = false;

            label3.Text = button4.Text;
            if (label3.Text == label4.Text)
            {
                MessageBox.Show("Tebrikler... Cevabınız Doğru");
                Dogru++;
                label6.Text = Dogru.ToString();
            }
            else
            {
                MessageBox.Show("Cevap Yanlıışş. Doğru cevap: " + label4.Text + " olacaktı.");
                Yanlis++;
                label8.Text = Yanlis.ToString();
            }

        }
    }
}

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder